Bahçe Bitkileri (YL) Yüksek lisans-tezli Programı

Programı Sunan Akademik BirimBahçe Bitkileri (YL)
Program DirektörüProf. Dr. Elman BAHAR
Program TürüYüksek lisans-tezli Programı
Kazanılan Derecenin SeviyesiYüksek Lisans
Kazanılan DereceFen Bilimleri Enstitüsüne bağlı olarak ilgili Anabilim Dalında yüksek lisans çalışmasını başarıyla tamamlayan mezunlara Yüksek Lisans diploması verilir.
Eğitim Türü Tam Zamanlı
Kayıt Kabul Koşulları(1) Yüksek lisans programına başvurabilmek için adayların; bir lisans diplomasına sahip olmaları ve müzik anasanat dalına başvuracak adaylar hariç diğer adayların, ÖSYM tarafından merkezi olarak yapılan ALES’ten başvurduğu programın puan türünde en az 55 standart puan almış olmaları veya ALES sonucu yerine senato tarafından eşdeğerliği kabul edilerek başarı taban puanları belirlenen ve uluslar arası düzeyde kabul gören sınavlarda başarılı olmaları gerekir. (2) Yüksek lisans programlarına öğrenci kabulünde başarı notu; lisans mezuniyet ağırlıklı not ortalamasının %20’u, (ALES)’den alınan standart puanın %50’si ve her bir anabilim dalı için enstitü yönetim kurulunca kurulan jüri tarafından yapılan mülakat sonucu alınan puanın %30’ı toplanarak bulunur. Bir adayın başarılı sayılabilmesi için başarı notunun en az 65 olması gerekir. En yüksek puandan en küçüğe doğru sıralama yapılarak ilan edilen kontenjan kadar öğrenci alınır.
Önceki Öğrenmenin Tanınmasıİlgili üniversite veya yüksek teknoloji enstitü içindeki başka bir enstitü anabilim dalında veya başka bir yükseköğretim kurumunun lisansüstü programında en az bir yarıyılı tamamlamış olan başarılı öğrenci, ilgili anabilim dalında ilan edilmiş olan yatay geçiş kontenjanına başvurabilir. Yatay geçiş; ilgili anabilim dalı başkanlığının uygun görüşü ve enstitü yönetim kurulu kararı ile olur.
Mezuniyet Koşulları Bu Yüksek Lisans programında öğrenim gören öğrenciler,
21 yerel kredilik en az 7 ders almakla,
120 AKTS alarak 4.00 üzerinden en az 2.00 Genel Not Ortalamasına sahip olmakla
Bir yüksek lisans tezi hazırlamak ve savunmakla,
Programlarında öngörülen tüm derslerden en az CC/S notu ile başarılı olmakla yükümlüdürler.
Program AmacıYüksek Lisans derecesinin amacı, öğrencilerin bilimsel araştırma yapmasını ve bahçe bitkileri konusunda gelişmesini sağlamaktır. Doktora derecesinin amacı, öğrencilerin bahçe bitkileri konusunda uzmanlaşmasını ve bağımsız olarak ileri seviyede bir araştırma yaparak, özgün tez yazmalarını sağlamaktır.
Mezunların Mesleki ProfilleriBilimsel anlamda araştırma kabiliyeti yüksek, nitelikli, kendine güvenen, yabancı dil bilen bireyler yetiştirmek; bunun sonucunda Tarım İl Müdürlüğü, Araştırma Enstitüleri, üniversitelerde ve özel sektörde iş bulma imkanı sağlanmaktadır.
Bir Üst Dereceye GeçişYüksek lisans programını başarı ile tamamlayan mezunlar, ALES sınavından geçerli notu almaları , İngilizce dil yetkinliğini sağlamaları koşuluyla gerek kendi alanlarında gerekse çok disiplinli alanlarında doktora programlarına başvurabilir ve mülakat sınavında başarılı olmaları halinde kabul edilirler.
Sınavlar, Değerlendirme ve Notlandırma

Başarılı sayılmak için başarı notunun yüksek lisans programında en az 65 puan olması gerekir.

Notlar

Alınan her ders için öğrenciye dönem notu olarak aşağıda belirtilen harf notları verilir. Harf notları, katsayı ve oran karşılıkları aşağıdaki gibidir.

Öğrencilerin başarılarının değerlendirilmesinde esas alınan notlama sistemi, aşağıda belirtilen dereceler ve harfler ile ifade edilir:

 Puan

 Harfli Notu 

 Katsayı 

 Başarı Durumu

 90-100 

  AA

  4.00

 Başarılı

 85-89

  BA

  3.50

 Başarılı

 80-84

  BB

  3.00

 Başarılı

 75-79

  CB

  2.50

 Başarılı

 65-74

  CC

  2.00

 Başarılı

 0-64

  FF

  0

 Başarısız

Eğitim Öğretim Metotları

Eğitim Öğretim Metotları:

Öğretme - öğrenme yöntem ve stratejileri, öğrencilerin kendi kendine çalışma, yaşam boyu öğrenme, gözlem yapma, başkasına öğretme, sunma, eleştirel düşünme, takım çalışması, bilişimden etkin yararlanma gibi becerilerini arttıracak şekilde seçilmektedir.

Ayrıca, öğretim tarzının farklı kabiliyetleri olan öğrencileri destekleyecek biçimde olmasına dikkat edilir. Programda kullanılan eğitim-öğretim metotları aşağıdaki listede verilmiştir*:

 

EĞİTİM-ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ *

BAŞLICA ÖĞRENME FAALİYETLERİ

KULLANILAN ARAÇLAR

Ders

Dinleme ve Anlamlandırma

Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz

Tartışmalı Ders

Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme

Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz

Özel Destek / Yapısal Örnekler

Önceden planlanmış özel beceriler

 

Rol Yapma / Drama

Önceden planlanmış özel beceriler

Standart derslik teknolojileri, özel donanım

Problem Çözme

Önceden planlanmış özel beceriler

 

Vaka Çalışması

Önceden planlanmış özel beceriler

 

Beyin Fırtınası

Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması

Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz

Küçük Grup Tartışması

Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme

Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz

Gösterim

Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme

Gözleme imkan verecek gerçek ya da sanal ortam

Benzetim

Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri

Gözleme imkan verecek gerçek ya da sanal ortam

Seminer

Araştırma - yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler

Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz, özel donanım

Grup Çalışması

Araştırma - yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması

İnternet veri tabanları, kütüphane veri tabanları, e-posta, çevrimiçi sohbet,
Web tabanlı tartışma forumları

Saha / Arazi Çalışması

Gözlem/durumları işleme, Araştırma - yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma

 

Laboratuar

Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması

Özel donanım

Ödev

Araştırma - yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim

İnternet veri tabanları, kütüphane veri tabanları, e-posta

Sözlü

Araştırma - yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum

 

İnceleme / Anket Çalışması

Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma

 

Panel

Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme

Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz, özel donanım

Konuk Konuşmacı

Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme

Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz,
özel donanım

Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri

Gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, yönetsel beceriler, Önceden planlanmış özel beceriler

 

(*) Dersin özelliklerine göre burada belirtilen yöntemlerin biri veya birkaçı uygulanabilir.

 

Program Çıktıları

1-Bahçe Bitkileri alanında deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme bilgisi ve yorumlama becerisi; ayrıca bilimsel ortamlarda araştırma sonuçlarını bilimsel yöntemlere dayandırarak ifade edebilme yetkinliği
2-Bahçe Bitkileri alanında elde ettikleri bilgileri ve çözüm yöntemlerini disiplinler arası çalışmalarda uygulayabilme becerisi
3-Bahçe Bitkileri alanında karşılaştığı sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak elde ettiği sonuçları irdeleme ve neden-sonuç ilişkisi kurarak değerlendirip çözüm üretebilme yetkinliği
4-Bahçe Bitkileri alanında Lisansüstü düzeyde mesleki ve etik sorumluluk bilinci
5-Bahçe Bitkileri disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi, bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri sentezleme ve kullanabilme yetkinliği
6-Bilimsel düşünebilen, bilginin öneminin farkına varmış ve yaşam boyu öğrenmeye açık ve Bahçe bitkileri uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri hakkında bilgi sahibi olma yetkinliği
7-En az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı iletişim yeteneğine sahip olma yetkinliği
8-Mesleki gelişim ve iletişim için bilişim teknolojilerinden yararlanarak bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme yetkinliği ve mesleki bilgileri sürekli yenileme farkındalığı

Müfredat

Bahçe Bitkileri (YL) Kredili Ders Yapısı Şeması



Ders



2024-2025 Güz Yarıyılı
Ders Kodu Ders Adı İncele T U AKTS
LÜ-FBE-04 Bilimsel Araştırma Teknikleri ve Bilimsel Etik 3 0 5
LÜ-FBE-01 Uzmanlık Alan Dersi 8 0 10
Seçmeli 2024-2025 Güz Dönemi Bahçe Bitkileri Seçmeli Dersler() 45
LÜ-BB-49 Asma Klimatolojisi 3 0 5
LÜ-BB-33 Asmalarda Fizyolojik Bozukluklar 3 0 5
LÜ-BB-45 Asmanın Biyolojisi 3 0 5
LÜ-BB-30 Asmanın Ekofizyolojisi 3 0 5
LÜ-BB-52 Asma Taç Yönetimi 3 0 5
LÜ-BB-48 Bağcılıkta Büyüme Düzenleyiciler ve Kullanım Alanları 3 0 5
LÜ-BB-29 Bağcılıkta Verimlilik ve Kalite 3 0 5
LÜ-BB-08 Bahçe Bitkileri Deneme Tekniği 3 0 5
LÜ-BB-34 Bahçe Bitkileri İstatistiki Paket Program Kullanımı 3 0 5
LÜ-BB-64 Bahçe Bitkilerinde Hasat Sonrası Görülen Fizyolojik Bozukluklar ve Kayıplar 3 0 5
LÜ-BB-67 Bahçe Ürünlerini Soğukta Depolama Yöntemleri ve Yeni Teknolojiler 3 0 5
LÜ-BB-43 Hidroponik Yetiştirme Teknikleri 2 2 5
LÜ-BB-19 Karışık Sebze Yetiştiriciliği 3 0 5
LÜ-BB-56 Sebzelerde Gen Kaynakları ve Alternatif Bitkiler 3 0 5
LÜ-BB-55 Sebzelerde Hasat ve Kalite Kriterleri 2 2 5
LÜ-BB-39 Sebzelerde Minarel Beslenme 3 0 5
LÜ-BB-20 Sebze Tohumlarında Kalite Kontrol Yöntemleri Ve Depolama Esasları 2 2 5
LÜ-BB-35 Sebze Türlerinde Stres Fizyolojisi 3 0 5
LÜ-BB-05 Serada Modern Sebze Yetiştirme 2 2 5
LÜ-BB-47 Üzüm Çeşitleri 3 0 5
LÜ-BB-50 Üzümlerde Kalite Kriterleri 3 0 5
Toplam AKTS: 60

2024-2025 Bahar Yarıyılı
Ders Kodu Ders Adı İncele T U AKTS
LÜ-FBE-04 Bilimsel Araştırma Teknikleri ve Bilimsel Etik 3 0 5
LÜ-FBE-01 Uzmanlık Alan Dersi 8 0 10
LÜ-FBE-02 Yüksek Lisans Semineri 0 2 5
Seçmeli 2024-2025 Bahar Dönemi Bahçe Bitkileri Seçmeli Dersler() 45
LÜ-BB-49 Asma Klimatolojisi 3 0 5
LÜ-BB-33 Asmalarda Fizyolojik Bozukluklar 3 0 5
LÜ-BB-45 Asmanın Biyolojisi 3 0 5
LÜ-BB-30 Asmanın Ekofizyolojisi 3 0 5
LÜ-BB-52 Asma Taç Yönetimi 3 0 5
LÜ-BB-48 Bağcılıkta Büyüme Düzenleyiciler ve Kullanım Alanları 3 0 5
LÜ-BB-29 Bağcılıkta Verimlilik ve Kalite 3 0 5
LÜ-BB-34 Bahçe Bitkileri İstatistiki Paket Program Kullanımı 3 0 5
LÜ-BB-64 Bahçe Bitkilerinde Hasat Sonrası Görülen Fizyolojik Bozukluklar ve Kayıplar 3 0 5
LÜ-BB-67 Bahçe Ürünlerini Soğukta Depolama Yöntemleri ve Yeni Teknolojiler 3 0 5
LÜ-BB-43 Hidroponik Yetiştirme Teknikleri 2 2 5
LÜ-BB-56 Sebzelerde Gen Kaynakları ve Alternatif Bitkiler 3 0 5
LÜ-BB-55 Sebzelerde Hasat ve Kalite Kriterleri 2 2 5
LÜ-BB-39 Sebzelerde Minarel Beslenme 3 0 5
LÜ-BB-22 Sebze Üretimi ve Çevre 3 0 5
LÜ-BB-07 Sera Bitkilerinde Besin Element Noksanlıklarının Belirlenmesi ve Giderilmesi 3 0 5
LÜ-BB-42 Serada Üretimin Planlanması ve Sera Yönetimi 2 2 5
LÜ-BB-23 Tohum Biyolojisi ve Fizyolojisi 3 0 5
LÜ-BB-47 Üzüm Çeşitleri 3 0 5
LÜ-BB-50 Üzümlerde Kalite Kriterleri 3 0 5
Toplam AKTS: 65
Yıllık Toplam AKTS: 125

Tez



2024-2025 Güz Yarıyılı
Ders Kodu Ders Adı İncele T U AKTS
LÜ TEZ TEZ 0 0 20
LÜ-FBE-01 Uzmanlık Alan Dersi 8 0 10
Toplam AKTS: 30

2024-2025 Bahar Yarıyılı
Ders Kodu Ders Adı İncele T U AKTS
LÜ TEZ TEZ 0 0 20
LÜ-FBE-01 Uzmanlık Alan Dersi 8 0 10
Toplam AKTS: 30
Yıllık Toplam AKTS: 60

Ders & Program Çıktıları Matrisi

LÜ-FBE-04 Bilimsel Araştırma Teknikleri ve Bilimsel Etik
#
11111111
11111111
11111111
11111111
11111111
11111111
11111111
11111111
11111111
11111111
LÜ-BB-49 Asma Klimatolojisi
#
22232323
22232323
22232323
LÜ-BB-33 Asmalarda Fizyolojik Bozukluklar
#
30303102
30303102
30303102
LÜ-BB-45 Asmanın Biyolojisi
#
21312102
21312102
21312102
21312102
21312102
LÜ-BB-30 Asmanın Ekofizyolojisi
#
30203001
30203001
30203001
LÜ-BB-52 Asma Taç Yönetimi
#
00000000
22223323
22223323
LÜ-BB-48 Bağcılıkta Büyüme Düzenleyiciler ve Kullanım Alanları
#
01211202
01211202
00000000
LÜ-BB-29 Bağcılıkta Verimlilik ve Kalite
#
13234202
13233202
11212202
10212202
10112202
LÜ-BB-08 Bahçe Bitkileri Deneme Tekniği
#
12341234
LÜ-BB-34 Bahçe Bitkileri İstatistiki Paket Program Kullanımı
#
32335111
22334110
33234211
LÜ-BB-64 Bahçe Bitkilerinde Hasat Sonrası Görülen Fizyolojik Bozukluklar ve Kayıplar
#
31434313
31434311
21434311
31433311
31433311
LÜ-BB-67 Bahçe Ürünlerini Soğukta Depolama Yöntemleri ve Yeni Teknolojiler
#
31314314
31314313
31314314
31314313
32314313
LÜ-BB-43 Hidroponik Yetiştirme Teknikleri
#
00034440
00034440
00034440
00034440
00034440
LÜ-BB-19 Karışık Sebze Yetiştiriciliği
#
00000000
20202201
10201101
LÜ-BB-56 Sebzelerde Gen Kaynakları ve Alternatif Bitkiler
#
10244302
10133202
10133201
LÜ-BB-55 Sebzelerde Hasat ve Kalite Kriterleri
#
31333202
21233202
21243202
LÜ-BB-39 Sebzelerde Minarel Beslenme
#
00344404
00344404
00344404
00344404
00344404
LÜ-BB-20 Sebze Tohumlarında Kalite Kontrol Yöntemleri Ve Depolama Esasları
#
30102102
20312101
20301100
LÜ-BB-35 Sebze Türlerinde Stres Fizyolojisi
#
12402203
12402203
12402203
12402203
LÜ-BB-05 Serada Modern Sebze Yetiştirme
#
12345123
LÜ-BB-47 Üzüm Çeşitleri
#
50121112
50121112
50121112
50121112
50121112
50121112
LÜ-BB-50 Üzümlerde Kalite Kriterleri
#
21202312
21202312
21202312
LÜ TEZ TEZ
#
12345223
12345133
12341124
12345123